- Lehenengo saioa: Urriaren 23a.
ZER DA IKT?
Gida irakurri eta lau
hilabete osoan zer egingo duguna azaldu.
- Bigarren saioa: Urriaren 24a.
BLOG BAT EGITEN IKASTEN
- Nola egin blog bat?
Lehenengo eta behin, blog
bat nola egin ikasi genuen. Pausuak nahiko errazak eta ulergarriak
izan ziren; hau da, bloga aurrera eramateko zailtasunik ez nuen izan.
- Geure gmail-a zabaldu.
- Blogaren orria ireki: www.bloogger.com.
- Bloga sortu blooggen agertzen diren pausuak jarraituz.
- Blogean ibiltzen…
Gidaren laguntzarekin,
blogean kuxkuxeatzen egon ginen, baina ni, berez, nahiko galduta
nengoen. Egia esanda, aurretik blog bat ez nuen inoiz erabili; beraz,
lehenengo uneetan nahiko galduta egon nintzen. Hala ere, bloga
miatzen genuen heinean, irakasleak testuak nola idazten diren,
etiketak jartzen, bideoak igotzen, eta abar azalduko zuela esan zigun
eta horrek lasaitu ninduen.
Jarraitzeko, irakaslearen
laguntzarekin bloga osatzeari ekin genion. Lehengoz eta behin, proba
moduan sarrera txiki bat egin genuen. Pausuak oso errazak izan ziren;
Ez dut esan gabe utzi nahi,
gmail-ak blogera sartzen ahalbidetzen digula. Eskuineko laukietan
klikatu, gehiago klikatu eta “blogger” ipintzen duen ikono bat
ikusiko dugu.
- Hirugarren saioa: Urriaren 30a.
BLOGA AURRERA ERAMATEN
Hurrengo saioan, bloga
aurrera eraman genuen diseinua aldatuz, kolore pixka bat emanez,
ordenatzen, eta abar. Geure bloga txukuna eta polita geratzeko
xedearekin.
Gainera, gure kideen blogen
estekak ipintzen ikasi dugu blog guztiak ikusteko, gure lagunen
blogak behatzeko, ...
guztion arteko harremanak bultzatzea blog ezberdinetako ideiak eta
ezaugarriak ikusiz.
Bestalde, bideo baten bidez
feed-ak
zer diren eta zertarako balio duten ikasi dugu. Feed-ak,
beste
weborrialdeko azken berriak zure emailera bidaltzen dizkizun iturri
web-a da. Geure blogean, Feed bat sartu egin dugu gagget bezala, gure
adiskideok guk geure blogean ipintzen ditugun sarreren berriak
izateko.
Amaitzeko, bukaera eman
genion saio honi blogean gagget bat ipiniz. Erloju bat hain zuzen
ere, “Clocklink” –etik aterata. Esan beharra daukat, oso erloju
bitxiak eta dibertigarriak zirela forma eta animali askorekin
(esaterako: txerri bat).
- Laugarren saioa: Urriaren 31a.
TALDE AURKEZPENA
Jarraitzeko, ostiral
honetan talde bakoitzak aurkezpen bat prestatu egin genuen.
Aurkezpena “blogak irakaskuntzan duen garrantziari buruz zihoan eta
PADLET-, BUBBLE- edota PREZI-ren bidez burutu behar izan genuen.
Ondorioz, bloga ez genuen erabili.
Aurkezpena zuzenki
egiteko, ateratako ideiak amankomunean jarri genituen, baita
ikastetxe batzuen blogak adibide moduan ere (batzuk kurtsoka
sailkatuta zeuden, beste batzuk gaikaz edo ikasgaiaz).
Talde guztiak, gaia
berdina eduki arren, aurkezpen desberdinak egin genituen. Horrela,
teknika berriak ikasi nituela esan dezaket, nahiko interesgarriak
gainera.
- Bostgarren saioa: Azaroaren 6a.
MODULO ASTEA
Aste honetan moduloari ekin
genion.
- Seigarren saioa: Azaroaren 7a.
MODULO ASTEA
Aste honetan moduloari ekin
genion.
- Zazpigarren saioa: Azaroaren 13a.
WORD-a ERABILTZEN IKASTEN
Word-arekin
lan egin genuen saio honetan. Word-ari buruz azalpen aberats bat
entzun ondoren, binaka ariketa bat egin genuen. Ariketa egiten
genbiltzala, zenbait zailtasun aurkeztu zitzaizkigun. Izan ere,
irakasleari laguntza eskatu behar izan genien, baina azkenean dena
egokitasunez egin genuen.
Word-eko
eduki berriak ikasi nituela esan dezaket; esaterako, aurkibideak
alfabetikoki ipintzen, komentarioak jartzen, hiperbinkuluak ipintzen,
eta abar.
- Zortzigarren saioa: Azaroaren 14a.
TALDE LANA: lehenengo
emangarria
Talde lanean aritu ginen
pasaden eguneko klasean. Talde lanean aritzekoan sortu daitezkeen
abantaila eta desabantailen zerrenda bat irakurri genuen. Hau
irakurri ostean, guztion artean eztabaidatu genuen sei pertsonako
taldetan. Ondoren, “Los jetas y los pasotas” artikulua irakurri
genuen. Bertan talde batean egon daitezkeen pertsona motak azaltzen
ziren, “Jetak” alde batetik eta “Pasotak” beste aldetik.
Amaitzeko pertsona hauen ezaugarrien ezberdintasuna aztertu genituen.
Informazio honekin Sites bat sortu eta lana osagarritzeko lehenengo
akta egin genuen. Azkenik, irakaslearentzako talde fitxa egin bat
egin genuen.
Egindako lanaren
hausnarketa eginez, esan dezaket sites bat egiten ikasi dudala,
aurretik, inoiz ez dudalako horrelakorik egin. Nahiko baliagarria
dela iruditu zait.
- Bederatzigarren saioa: Azaroaren 20a.
TALDE LANA: bigarren
emangarria
Sitesera mapa kontzeptuala
higo genuen ikastetxeak eta IKTei buruz, lehenengo Practicumean
oinarrituz.
Amaitzeko,
bigarren akta osatu genuen.
- Hamargarren saioa: Azaroaren 21a.
TALDE LANA: hirugarren
emangarria (5.5 eta 5.6 ariketak)
Gaur, Konpetzentzia
Digitalari buruzko bideo batekin klaseari hasiera eman genion, Jordi
Adellekoa.
Bideoa ikertu eta gero,
taldeka, popplet-ren bidez, teknologia gaitasunen inguruko eskema bat
egin behar izan dugu. Horretarako, informazioa Interneten bilatu eta
ikertu egin dugu. Bestalde, gai honen inguruan hausnarketa sinple bat
eskegi dugu sitesen. Oro har, gaur egindakoa etorkizunerako
baliagarria izan daitekela esango nuke.
Azkenean, bakarkako lantxo
bat azaldu zigun irakasleak; lehenengoz IKTen ingurua Administrazioak
dioenari buruzko informazioa bilatu behar genuen, eta ondoren,
DELICIOUS-en kontu bat egin eta han eskegi etiketen bidez bildutako
informazioaren linkak edo URL ezberdinak. Azkenik, sitesen gure
DELICIOUS kontu eskegi eta URL interesgarrienean oinarrituz, fitxa
bat bete eta sitesen eskegi genuen.
Etxerako DELICIOUSen IKT
eta ikastetxeei link interesgarri batzuk jarri behar genituen buruz
(administrateak zer dio IKTari buruz, IKTak nola txertatu nire
klasean, …). Ondoren, egin subcarpetas enlace guztiak ipintzeko.
Gero Sitesean nire deliciusko URLaren helbidea jarri eta URLrik
interesgarriena aukeratu fitxa bat betetzeko.
- Hamaikagarren saioa: Azaroaren 27a.
SITES eta DELICIOUS
Gaurko klasera ezin izan
nintzen joan, gaixorik nengoen eta. Baina nire taldekoek, egindakoa
azaldu zidaten:
- Lehenengoz, Deliciusen igotako 10 linketatik bat aukeratu zuten.
- Ondoren, ikasleen gidako taula bat osatu eta Sitesera igo zuten.
- Amaitzeko, proiektua zehazten jarraitu zuten.
Hurrengo egunean (azaroak
28) ez genuen klaserik eduki.
- Hamabi eta hamahirugarren saioak: Abenduaren 4a eta Abenduaren 5a.
Aurreko ostiralean
(azaroaren 28an) ez genuen klaserik izan.
Aste
honetan, modulu astea izan da; beraz, saio hauek moduluaren bideoa
aurrera eramateko erabili ditugu.
- Hamalaugarren saioa: Abenduaren 11a.
Saio honetan, martxan jarri
behar izan ginen proiektuarekin atzeratuak geundelako. Proiektua
arintasun handiagoarekin aurrera eramateko, batzuk, sitesa amaitu
zuten, eta beste batzuk bloga amaitzen aritu ginen; bloga modu
original batez egin genuen, ekintza erakargarri batzuen bidez.
Esaterako, “madarargi”
Amaitzeko, hurrengo egunean
aurkeztu behar genuenez gero, Power Point bat egitea erabaki genuen.
Baina PPa etxean egin genuen denbora falta zela eta.
- Hamabostgarren saioa: Abenduaren 12a.
Saio honetan, gure lanari
bukaera eman genion. Horretarako, taldekideek egindako lana batu
genuen eta Power Pointaren azken adostasunak erabaki genituen.
Saioaren bigarren partean,
talde batek bere aurkezpena egin zuen. Aurkezpen hori, ekologiarekin
harremanduta zegoen. Aurkezpena, Power Point eta blog baten bitartez
egin zuten, oso interesgarria eta polita iruditu zitzaidan. Gainera,
ekintza oso dibertigarriak zeuden, hala nola: ikasleei bideo bat
grabatzea eskatzen zieten, bideo horretan mezu bat plazarako beharko
zuten, baina ez edozein mezu, helburu ekologiko batekin, adibidez:
txorrota ixtea aginak garbitu bitartean.
- Hamaseigarren saioa: Abenduaren 12a.
Gaurko saioan hiru taldek
aurkezpena egin dugu. Lehenengoz, talde batek beraien lana aurkeztu
digu. Esan beharra dago, haien lana oso landua eta sakona izan dela.
Blog bat, sites bat eta abar aurkeztu dute. Hau da haien sitesaren
linka:
Ajsjsjs
Ondoren, gure IKT
proiektuaren aurkezpena egin dugu. “Xixili proiektua”.
Aurkezpena, asmatutako eskolaren blogarekin aurrera eraman dugu. Gure
xixili eskolaren bloga ondorengoa da:
Esposaketan, gure helburuak
, ... azaldu ditugu etabaita gure blogaren zenbait atalen ariketa
ere.
Amaitzeko beste talde batek
haien proiektua aurkeztu (baita ere blogean oinarrituz) dute. Eta
klaseari amaiera emateko gure modulu lanaren aurkezpena egin dugu,
Bermeori buruzkoa izan dena, eta horretarako bideo bat erabili dugu.
Esan beharra daukat, orokorrean sentsazio positiboak ikusi ditudala.
- Hamazazpigarren saioa: Abenduaren 19a.
Gaurko saioa, azkena izanez
gero oso jende gutxi joan da klasera. Lehenik eta behin talde batek
bere modulu lana aurkeztu zuen, Bizkaiko zeinbait kultura ondareren
inguruan egin zuten lana.
Amaitzeko, falta den
taldearen aurkezpena izan dugu (baia ere, blogaren ingurua) eta IKT
ikasgaiari amaiera definitiboa emateko ebaluazio errubrika
taldekideen artean bete dugu. Errubrika honek, notaren %10ko balioa
dauka.
IKT ikasgaiaren ebaluazio
pertsonala nahiko positiboa dela pentsatzen dut, izan ere, asko
ikasteaz gain taldekide hauekin gustura egon naiz eta zuzentasunez
lan egin dugula deritzot. Gainera, IKTei eskoletan garrantzia ematen
ikasi dut eta baita IKTak erabiltzeko tresneria eta baliabide
ezberdinak ezagutu ere.
No hay comentarios:
Publicar un comentario